Župan Ljubljenje misli, da res ve vse, a?

Zoran Janković

Ta petek 10. novembra, ko smo bili še na Dunaju (tam namreč poteka Mednarodni knjižni sejem 2017, kjer se predstavlja kar nekaj slovenskih avtorjev in tudi t. i. Plečnikov prispevek k dunajski arhitekturi pod naslovom “Plečnikova Ljubljana”) smo lahko poslušali domači lokalni radio, ki je, kar teden dni promoviral nastop sodelovanja ljubljanskega župana Zorana Jankovića, ki naj bi predstavil (slišali smo ga po internetu) dosežke slovenske prestolnice.

Tromostovje Jožeta Plečnika
No, pa smo zaradi zgoraj omenjene tako napadalne najave, tudi mi prisluhnili predstavitvi ljubljanskega župana, rekoč, zagotovo se kaj posebnega dogaja v Ljubljani, če razgovor županom skoraj teden dni najavljajo s takšnim pompom. Pa smo si rekli, no, če že imamo čas, se seznanimo z dogodki v njegovem “najlepšem mestu na svetu”.
A je žal ljubljanski župan tudi tokrat na široko in na počez razlagal le, kako ureja kanalizacijo in promet v Ljubljani. No, pohvalil se je, da Ljubljana svojim prebivalcem in meščanom ponuja letno kar 14 tisoč brezplačnih kulturnih in drugih prireditev, ter poudaril, da so zastonj.

zapora ceste
V telefonskem stiku s prebivalci Ljubljenje, tudi ti so mu “smeli” zastaviti nekaj vprašanj, pa jim je po svoji stari navadi, dal vedeti, če so ga vprašali o čem, kar ni postorjeno, da se pač morajo organizirati. Če to ne zmorejo pa ni on kriv ampak oni sami. Ob tem pa je dodal, da on že veka, kako je treba, predvsem pa, kako mora biti.
Ker pa je enemu od poslušalcev “predaval” o prometni ureditvi v Ljubljani, nam je padlo v uho, da se Ljubljana želi izogniti prometni gneči, kot jo imajo na primer na Dunaju.

img_1254
No, in ker je tam promet res skoraj vzorno urejen, smo si rekli. Ta pa je bosa, saj Dunaj poznamo enako dobro, kot Ljubljano, če je govora o celostnem mestnem prometu! Drugače rečeno, dejstvo je, kar se prometne ureditve Dunaja tiče (primer celovite predstavitve dejstev), podatek ljubljanskega župana ne pije vode.
Ker je ljubljanski župan poslušalcem “naložil” glede dunajskega prometa pavšalno oceno je prav, da Ljubljančanom s prve roke, in to preverjeno, posredujemo prave podatke o avstrijski prestolnici (no v vašo vednost, tako mimogrede: Dunaj (nemško Wien) je glavno in največje avstrijsko mesto in ena izmed avstrijskih zveznih dežel; zvezna dežela Dunaj sicer leži v celoti znotraj zvezne dežele Spodnja Avstrija. Dunaj je tudi najpomembnejše avstrijsko mesto. Ima približno 1.794.000 prebivalcev (2.6 milijona znotraj velemestnega območja. In še to! Dunaj je kulturno, gospodarsko in politično središče Avstrije. Po številu prebivalcev znotraj mestnih meja je na sedmem mestu v Evropski uniji).

img_1256
No, pa mu (se razume predvsem vam) posredujmo le nekaj podatkov, kako je urejen promet v mestu, ki ga je omenil ljubljanski župan, da se “duši” v zastojih.
Prvič! Promet Dunaju je urejen tako, da bi se morali po njem zgledovati skoraj v vseh prestolnicah EU, da ne govorimo o Ljubljani.

DSC_0265
Drugič! Na Dunaju ponujajo svojim meščanom promet s kolesi (tri sisteme), prevoz z električnimi avtomobili s plačilom s pomočjo mobilnega telefona, imajo skoraj dovršen sistem podzemne železnice, ki vas s šestimi progami popelje v skoraj v vse dele mesta v manj kot pol ure. Sistem krožnega prometa s tramvaji in trolejbusi, da ne govorimo o medkrajevnih vlakih, ki vse te prevoze povezujejo.

Parkirnih garaž in zunanjih parkirnih mest je res veliko, pa tudi posebej draga niso. Na primer parkirenje v podzemni garaži pod znamenito državno Opero in parkirišče v neposredni bližini Hofburga stane na teh elitnih lokacijah, za uro parkiranja manj, kot da evra (1,9).

Dunajska Opera s vhodom v podzemno garažo Kärntnerringgarage
Nadalje! Na Dunaju plačujete parkirnino (dve uri 4 evre) od ponedeljka od 9. ure do petka do 22. ure (seveda velja pri tem tudi v katerem okrožju (nemško Bezirk) bivate. Ostali del konec tedna (od petka od 22. ure do ponedeljka do 9. ure) je parkiranje zastonj. Pa še to!Parkiranje lahko plačate na daljavo, in sicer s pomočjo posebnega mobilnega programa le s vpisom registrsko tablice svojega vozila (deluje tudi za avtomobile s tablico druge države).

parkirna hiša ta dnevno tedensko mesečno in letno parkiranje

Primer: V tej parkirni hiši (štiri podzemne postaje od centra mesta) vas stane dnevno parkiranje dnevna 3,40 evrov, tedenska 17,10, mesečna, 63,60 in letna 636,00. 

No in zdaj nekaj posnetkov in povezav, za katere ljubljanski župan “ni vedel”, logično saj se “matra” za razvoj Ljubljane, je pa res, da mu to ne daje pravice, da o mestu z najbolj urejenim prometom izraža nekaj, kar ne drži.
In še napotek ljubljanski prepotentnosti! Velja skočiti čez Alpe, tam je kar nekaj idej, ki bi jih bilo vredno upoštevati tudi v slovenski prestolnici.

podzemna železnica
Če se pristojnim na ljubljanskem županstvu ne da, pa skočite na Dunaj vi. Z vlakom na primer (za prevoz z res čistimi vagoni (ne kot Mesove Gomulke), ki so opremljeni s hitrim internetom ter vagonom za hrano in pijačo boste morali za vožnjo od Celovcem do Dunaja odšteti 19 evrov (pred prijava) in za to pot potreboval le nekaj več kot dobre tri ure.

Avstrijski vlak za prevoz ponikov
Tokrat o “lepoti” mest, ne prvega ne drugega ne bomo izgubljali besed. A vam, kot obljubljeno dodajamo nekaj dokaznih fotografij in aktivnih povezav za potrditev naši naved. Verjemite sebi, mi smo tu le zato, da vam podatke posredujemo, zato poglejte aktivne povezave. O tem kako je s kanalizacijo, popravili mestnih ulic na Dunaju pa žal vemo premalo in vas s tem ne bomo obremenjevali.
Za ljubljansko stanje ste seznanjeni brez nas, ko potujete po mestu z avtobusi ali svojimi avtomobili. Res pa je, da je ljubljansko županstvo poskrbelo za to, da se ve, kje in do kdaj so zaprte ljubljanske ulice in ceste, ki jih obnavljajo.
Mi smo ta zapis namenili vam, in sicer zato, da se ve, da ljubljanski župan govori narobe (ni pa kriv, če vsega ne ve), ko govora o prometu na Dunaju. Mogoče je razlog ta, da že dolgo ni bil pri svojem kolegu dunajskem deželnem glavarju in županu Dunaja dr. Michaelu Häuplu.

Michael Häupl
Mimogrede Dr. Michael Häupl je župan Dunaja je župan že 22 let, a še vedno navdušeno govori o svojem delu in “svojem” mestu. A on govori o celoti ne le o centru mesta, kot to po treh mandatih še vedno dela ljubljanski župan!
Rekli boste, je najboljši od svojih predhodnikov v samostojni Sloveniji. Odgovor je, da! A to še ne pomeni, da ima on vedno vse prav! Kar se tiče prometne ureditve je razlika med Ljubljano in Dunajem, kot nočjo in dnevom, morda pa tega Janković še ni ločil./ pripravil: Janez Temlin

glavna želežniška postaja na Dunaju

No in zdaj ste na Dunaju na glavni železniški postaji – Hauptbahnhof Wien. 

LJUBLJANSKE NOVICE je mednarodno zaščitena blagovna znamka pri Uradu za intelektualno zaščito Republike Slovenije – Registrska številka: 9570879; Datum registracije: 06.03.1997; Velja do: 12.07.2025; Nicejska klasifikacija: 16, 35, 38; Dunajska klasifikacija: 7.5.5-8-15; 27.5.1-7-11-15. Imetnik blagovne znamke: JANEZ TEMLIN, Komenskega ulica 6, 1000 Ljubljana, SI (Slovenija). Pravni zastopnik morebitne kršitve avtorskih pravic pri uporabi blagovne znamke Ljubljanske novice – Patentna pisarna Ljubljana

 

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

w

Connecting to %s