V Sloveniji smo, kot kaže, dobili »petdnevni črni petek”

Black-Friday-Sale_črni petek_popusti

Črni petek (Black Friday) je dan, ki v Združenih državah Amerike sledi današnjemu zahvalnemu dnevu (Zahvalni dan je najbolj pristen ameriški praznik. Svoj verski pomen je izgubil že davno tega, danes obeležuje obilnost hrane in toplino družinskega življenja) in se imenuje »črni petek« (Black Friday). To je dan, ki v ZDA tradicionalno naznanja začetek božične nakupovalne sezone. Na ta dan večina trgovin v ZDA odpre vrata že zelo zgodaj in ponudi posebne akcijske cene, s katerimi želijo otvoriti prihajajočo nakupovalno predpraznično mrzlico.

blackfriday_črni petek_reklama
Petek v ZDA po zahvalnem dnevu uradno ni praznik, toda večina zasebnih delodajalcev (razen trgovcev) zaposlenim omogoči dela prost dan, ki so ga poimenovali “črni” petek. Tako je v ZDA, kjer so si omislili “črni” petek. In kaj je razlog? Logično povečana prodaja, ki povprečju poskoči tudi krepko preko 30 odstotkov. Arhivski posnetek:

In v Sloveniji? Tu zahvalnega družinskega praznika ni, a so Američanom slovenski trgovci “sunili” poslovno idejo “črnega petka”. Tukajšnji trgovci so namreč inovativni glede t. i. »črnega petka« in so ga nekateri, kar krepko “nategnili”. Tako so si na primer pri Lesnini XXXL omislili “črni” petek, ki pa bo trajal celih pet dni, in sicer od torka do sobote.

Črni petek popusti_Reklama LesninaXXXL_vir_Lesnina_XXXL

No, če smo pošten, ne gre za inovativnost, ampak še en balkanski štos, ki dokazuje, da mora biti nekdo cepec, ali tisti, ki si je tak “črni petek” domislil, ali pa ima za norce svoje potrošnike, misleč, da ti ne vedo, zakaj so si podjetni Američan t. i. “črni” petek sploh izmislili.

Ob tem velja še vedeti to, da se popusti na posameznih oddelkih v ZDA določijo, in vsi artikli, ki so tam, se prodajo po tem kriteriju (popustu). Zdaj veste, zakaj “črni” v ZDA in po kakšnih pogojih.

To smo zapisali tudi zato, da si vodilni pri Lesnini XXXL, ki svojim kupcem ponuja »petdnevni črni petek« (od torka do sobote), ne bi domišljali, da imajo opravka z neizobraženimi potrošniki.

A, ne samo njim! Ampak tudi ostalim trgovcem v vednost, ki mislijo, da so slovenski potrošniki navadni cepci, ki si dovolijo, da jih izigra vsak, ki ima pet minut časa.

To pa ne velja za trgovce, ki bodo posnemali Američane, kot to določajo nepisana pravila »črnega« petka pri njih. Res pa je, gre za vaš denar in vašo odločitev!/pripravil: Janez Temlin

blackfriday2

 

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

w

Connecting to %s