Hrvaška je dokaz, da je sestavni del Balkana v vseh pogledih

avtobus
Kot poročajo iz Hrvaške, so se v mestecu v Crikvenici odločili, da bodo od sredine junija do sredine septembra uvedli nekakšne lokalne vinjete za avtobuse, ki bodo v to mestece pripeljali dnevne turiste. Tako bodo morali prevozniki plačati 40.000 kun (približno 5400 evrov) za trimesečno sezonsko vinjeto.
Crikvenica
V crikveniški mestni upravi se ob tej milo rečeni balkanski odločitvi sklicujejo, da že nekaj let razmišljajo o načinih za zmanjšanje turistične gneče v mestu, posebej ob koncih tedna.
Prepričani so, da bi z uvedbo vinjet med 15. junijem in 15. septembrom obisk dnevnih turistov zmanjšali na sprejemljivo raven glede na zmogljivosti mestnih cest in javnih površin, posebej plaž. Obenem pričakujejo, da bodo s tem izboljšali kakovost turistične ponudbe za goste, ki v mestu počitnikujejo več časa.

Pričakovati je, da bo večina prevoznikov kupila vinjete, ker se bodo v nasprotnem primeru morali ustavljati na mestnih vpadnicah, ki so oddaljene tudi nekaj kilometrov od mestne plaže, kar bi bilo nesprejemljivo za večino potencialne dnevne obiskovalce. Za prevoznike, ki odločitve o obveznih vinjetah ne bodo spoštovali, so predvidene denarne kazni od 5000 do 12.000 kun (od 675 do 1620 evrov).

No, to je še en dokaz, da Hrvati svoj turizem gradijo na štirih mesecih in mislijo, da bo to dovolj, da si tako napolnijo žepe za celoletno obdobje. Zakaj taka opredelitev, te res odbijajoče odločitve?
gneča na hrvaških avtocestah

Poglejte! Hrvati bodo s prihodom poletne turistične sezone zvišali cestnine, in sicer za prve tri razrede vozil, kamor spadajo tudi osebni avtomobili in avtomobili s počitniškimi prikolicami. Deset odstotkov višje cene pa bodo veljale do septembra, ko jih obišče največ državljanov članic EU. Družba Hrvatske autoceste (HAC), ki upravlja del hrvaških avtocest, med drugim tako imenovano dalmatinko, bo cestnine zvišala 15. junija, in sicer za deset odstotkov. Kot je razvidno s spletnih strani HAC pa bodo višje cene veljale do 14. septembra.
No, če še pogledamo po lokalih in restavracijah Hrvati prav tako v tem obdobju dvigujejo cene storitev v restavracijah, prenočitvah, da ne govorimo o ostalih storitvah.
restavracija na hrvaški obali
Prav imajo, če upoštevamo primer, naveden na začetku, in dvig cen storitev v restavracijah, bifejih in prenočitvah, gre namreč za ponudbo in povpraševanje. A, kar se tiče zvišanje cestnin, je to kršitev evropskih potrošniških pravil, ali pa po balkansko rečeno, gre za krajo Evropejcev.

Ta delni dvig cen cestnin bi torej, če gre za enakopravno pravilo članic EU, lahko storile vse članice v tem obdobju na svojih avtocestah od Avstrije, Slovenije, Madžarske in Italije. Pa nas res zanima, koliko turistov bi se ob takšnem pristopu odločilo za letovanje na Hrvaškem.
trajektna luka
Če temu dodamo krepko podražitev Jadrolinije za prevoz na njihove otoke, je res škoda izgubljati besed. Bolje rečeno!
evropska in hrvaška zastava
Ne! To, kar počenja Hrvaška, ni evropsko, ampak je dokaz, da je Hrvaška tako fizično kot poslovno še vedno del Balkana v vseh pogledih.
most na hrvaški otok Pelješac
Ob tem pa ji iz državne blagajne EU namenjamo za Pelješki most, ki ga bodo gradili Kitajci Evropska unija, kar 340 milijonov evrov. A je treba še kaj dodati?/pripravil:Janez Temlin

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

w

Connecting to %s