»Jedilnik« gledališke sezone MGL 2019/2020

V Mestnem gledališču ljubljanskem (MGL) so ob koncu gledališke sezone 2018/2019 razgrnili repertoar sezone 2019/2020, ki je nastal pod umetniškim vodstvom direktorice Barbare Hieng Samobor.
2B3EBBDB-E34F-43B6-A1C7-3C0479AEA91F
V MGL si želijo in pričakujejo, da se jim pridružite tudi vi, v 67. sezoni, ki so jo poimenovali SKRIVNOSTI. Tak pa bo repertoar 2019/2020, ki prinaša kar 13 premier.
Poigravali se bodo z različnimi žanri, od drame in komedije do satirične farse, pravljičnega mjuzikla, psihološkega trilerja, znanstvenega kabareta in znanstvenofantastične glasbene drame.
Na odrih MGL bodo njihovi obiskovalce, med katere si želijo všteti tudi vas, lahko spremljali trinajst novih zgodb, ki jih bodo stalni člani umetniškega in tehničnega ansambla ustvarjali z novimi gosti: režiserji, igralci in drugimi sodelavci ustvarjalnega procesa.
Ko pravijo v abonmajskem sistemu sledijo ustaljenim dobrim praksam, kar zagotavlja, da bodo gledalci MGL lahko izbiral med 23 različnimi abonmaji. V zbirki Knjižnica MGL bodo izšli dve novi knjigi. Prav tako pa v prihodnji sezoni načrtujejo jubilejni, že deseti koncert igralcev MGL v Kinu Šiška.
REPERTOAR 2019/2020
V sezoni 2019/2020 občinstvo MGL čaka šest premier na Velikem odru in sedem premier na Mali sceni. Zgodbe bodo povezovale Skrivnosti – krovni naslov prihajajoče sezone.
C7378979-B90C-48CD-964C-C8D045C210DC
Sezono bo septembra na Velikem odru otvoril večkrat nagrajeni mladi režiser Žiga Divjak, ki bo v MGL režiral prvič. Z dramaturginjo Katarino Morano, ki je njegova stalna sodelavka, napovedujeta krstno uprizoritev »o sedmih trenutkih, ki sodu počasi izbijajo dno«.
Osnova avtorskega projekta 7 dni je občutek, da nam zaradi nenehne naglice, v kateri si poskušamo zagotoviti boljši oziroma mirnejši jutri, posamezen dan prepogosto spolzi iz rok. To bo predstava o življenju malih ljudi, ki se po najboljših zmožnostih trudijo preživeti iz tedna v teden, ob tem pa upajo, da ne bo tako tudi iz leta v leto. 7 dni je omnibus usod, s katerimi si delimo ulice, stanovanjske bloke, pisarniške mize, vrste na blagajnah nakupovalnih središč, garderobe na bazenih, stranišča v najljubšem baru, je omnibus usod, s katerimi se zvrstimo za mizami v priljubljenih gostilnah, usod, s katerimi si delimo usodo.
Komedija Volpone elizabetinskega dramatika Bena Jonsona govori o človekovem hlepenju po denarju, prestižu, mladosti in ugodju, pa tudi o njegovi zmožnosti pretvarjanja in poigravanja z drugimi ljudmi, torej o umetnosti prevare – kot da je vpisana v človeško naravo. Volpone je poln arhetipskih simbolov in antologijskih komičnih situacij, ki s kritičnim skalpelom s pomočjo ironije in sarkazma razgaljajo osebne in družbene anomalije. Predvsem človekov moralni propad in zlaganost ter njegovo neskončno prekomernost in neuravnoteženost, pogoltnost, megalomanijo, lenost, požrešnost, poželjivost … Morda je Volpone obenem tudi sinonim za tisto, kar imenujemo svoboda? Predvsem pa je vse našteto zagotovo in na žalost tudi zaščitni znak našega časa. Premiera igre v prevodu Janeza Menarta in v režiji Diega de Bree bo oktobra na Velikem odru.
7BED0247-FE3A-42C3-AC6E-B03EE2514BD7
Uveljavljeni avstralski dramatik Andrew Bovell v slovenskem gledališkem prostoru ni neznan. Pred nekaj leti so v MGL uprizorili njegovo igro Samba lantana. Medtem ko je ta vsebovala prvine kriminalke, pa je Kar vem, da je res ganljiva in poetična ter tudi duhovita in pronicljiva družinska drama, je igra, ki ničesar ne olepšuje.


Prvo slovensko uprizoritev, ki govori o odgovornosti in svobodi ter postavlja vprašanje, ali je mogoče ljubiti preveč, bo na Veliki oder konec novembra postavil režiser Luka Martin Škof. Besedilo je prevedla Alenka Klabus Vesel.
Leto 2020 bodo začeli s premiero ostre satirične komedije Za narodov blagor, ki govori o lažnem rodoljubju in politični. Ivan Cankar je to satirično farso napisal na Dunaju, v novo preobleko pa jo bo odel režiser Matjaž Zupančič. Ob izidu leta 1901 je satira temeljito razburkala slovensko javnost, prevladali pa so tisti, ki so ji nasprotovali. Krstno uprizorjena je zato bila šele leta 1905 v Pragi, na slovenskih tleh pa še leto kasneje. Tudi po 120 letih zareže prav tako bridko kot tedaj.
Po letu premora bo MGL spet združilo moči s SNG Drama Ljubljana in Cankarjevim domom. V drugem delu sezone 2019/2020 pripravljamo novo koprodukcijo: konec januarja bo v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma premiera znanstvenega kabareta 2020, ki bo nastal po motivih besedil Yuvala Noaha Hararija. Harari je pisatelj, mislec in filozof, ki sebe misli tako, da misli svet, ki ga živi. Predstaviti ga želi v celoti, hoče celovitost. To je razlog, da so njegova dela tako priljubljena, saj ponujajo celo(s)ten odgovor v tem razdrobljenem času. Režiser Ivica Buljan bo Hararijev svet vzel pod gledališki drobnogled in nam ga po svoje predstavil v Gallusovi dvorani. In tudi Buljan išče celosten, dokončen odgovor. Že naslov uprizoritve sporoča, da bomo tukaj in zdaj, čeprav se bomo sprehajali po celotni časovni mreži.
Repertoar na Velikem odru bodo aprila 2020 sklenili s premiero mjuzikla o princesi Turandot. Najstarejšo literarno obdelavo motiva neustavljivo privlačne princese, ki snubcem zastavlja uganke, najdemo v perzijskem epu iz 12.stoletja Haft paikar (Sedem portretov) sufijskega mojstra Nizamija iz Ganje. Na zahodu so motiv obdelovali zlasti gledališki in glasbeni ustvarjalci, denimo Gozzi, Schiller, Puccini in Brecht, pri nas pa Herbert Grün in, po naročilu MGL, tudi Jera Ivanc, ki se svobodno sprehaja po omenjenih obdelavah in v sodelovanju s komponistom Larnom Poličem Zdravičem ustvarja glasbeno igro z elementi pravljice, tragedije in komedije o ljubezni, časti, izdajstvu in pohlepu, predvsem pa o tem, kaj pomeni biti človek. Krstno izvedbo mjuzikla bo režirala Jana Menger.
Repertoar Male scene bodo začeli septembra z besedilom Dragi, doma sem! ene najpogosteje uprizarjanih in nagrajenih britanskih dramatičark svoje generacije Laure Wade (1977), ki ga je navdihnila fetišizacija domačnosti in raznih nostalgičnih vsebin popkulture, kot so kuharske oddaje in tekmovanja v peki.
Besedilo je bilo krstno uprizorjeno junija 2018 v britanskem Nacionalnem gledališču v Londonu, slovenska praizvedba v prevodu Tine Mahkota pa bo prva izven meja Velike Britanije. Uprizoritev je prejela zelo pohvalne ocene, avtorica pa aprila 2019 nagrado Laurence Olivier za najboljšo komedijo. Osemintridesetletna Judy, ki je imela včasih zahtevno, a dobro plačano delo v finančnem svetu, si je pred nekaj leti izbrala povsem drugačen način življenja: pustila je službo in se odločila, da bo postala gospodinja. Ne zgolj gospodinja – svoje življenje bo živela, kot da nismo na koncu drugega desetletja 21. stoletja, temveč v petdesetih letih 20. stoletja. Režiserka Nina Šorak se bo z ekipo posvečala predvsem vprašanju feminizma.
Drama Ure, dnevi, čas je nastala po motivih romana Ure Michaela Cunninghama. Razdrobljeno, fragmentarno dramsko besedilo ob pomoči montaže prikazuje en dan življenja treh žensk. Te živijo v različnih zgodovinskih obdobjih in na različnih koncih sveta: pisateljica Virginia Woolf v predmestju povojnega Londona (1923), gospodinja Laura Brown v povojnem Los Angelesu (1949) in Clarissa Vaughan konec drugega tisočletja v New Yorku. Druži jih slavna knjiga Virginie Woolf Gospa Dalloway: Virginia jo seveda piše, Laura bere, Clarissa pa živi. Vsaka izmed njih se spoprijema z urami dneva. Pri tem katerih opazujemo njihovo lastno minevanje in ginevanje v neuresničenih željah. Novo besedilo je za naše gledališče napisala Anja Krušnik Cirnski, na Malo sceno pa ga bo oktobra postavila režiserka Mojca Madon.
Karaoke so znanstvenofantastična glasbena drama o imperativu sreče in uspeha. V sodobnem svetu je tako rekoč človekova dolžnost, da je srečen. Srečni moški, ženske in otroci na reklamnih plakatih in v reklamnih spotih nenehno prikazujejo, kako najlažje postanemo srečni tudi mi. Drama za štiri igralke in igralce (tri brez črva in eno očrvičeno) svoje večplastno sporočilo posreduje preko dialoga in songov, akcije in humorja ter sprevračanjem nekaterih zakonitosti mjuzikla. Ob zabavnih, komunikativnih in relativno neobremenjenih Karaokah se bodo za gledalce poglobili v resnejše dele sodobnosti. Krstna uprizoritev besedila, katerega avtor in režiser je Jure Novak pa bo na sporedu konec decembra 2019.
Režiser Primož Ekart bo tokrat že tretjič režiral dramsko besedilo Simone Semenič. Uprizoritev besedila to jabolko, zlato bo nastalo v sodelovanju treh javnih zavodov (Cankarjevega doma, MGL in SNG Drama Ljubljana) z zavodom Imaginarni. Besedilo je bilo leta 2017 eno od petih dramskih besedil, ki so bila nominirana za Grumovo nagrado na 47. Tednu slovenske drame. Komisija je v obrazložitvi med drugim zapisala: »Gre za dinamičen diskurz, ki v dialoški in didaskalijski obliki prepletajočih se prizorov in vzporednih zgodb omogoča fleksibilne in odprte režijske rešitve, oblikovanje dramskih vlog, ki so lahko drzne ali pritajene, simbolne ali eksplicitne, surove, in spet romantične.« Premiera bo decembra v Štihovi dvorani Cankarjevega doma. V MGL sta bili od besedil Simone Semenič doslej uprizorjeni drami 5fantkov.si ter sedem kuharic, štirje soldati in tri sofije.
Drama Koščki svetlobe britanskega dramatika mlajše generacije Simona Longmana govori o razlikah, ki vodijo v različne življenjske izbire, o stvareh, ki jih zavestno obdržimo v spominu, o stvareh, ki smo se jih odločili pozabiti, o obžalovanju, o opustelih življenjskih ciljih, o negotovosti in hkrati trdnosti odnosov med sorojenci, o besedah, ki tako pogosto nimajo moči povedati tistega, kar bi bilo najnujnejše, predvsem pa o odgovornosti: odvrženi, sprejeti, vsiljeni. Melanholično in hkrati duhovito besedilo v prevodu Eve Mahkovic bo režirala Barbara Zemljič. Premiera prve slovenske uprizoritve bo predvidoma marca 2020.
Žalostinke mladega avtorja Jerneja Potočana, študenta dramaturgije in scenskih umetnosti na AGRFT, prikazujejo utrinke iz življenja izpetih neznancev iz podzemnih kotičkov zanikrnih barov, kamor nihče ne zaide pomotoma. Dramsko besedilo nastaja kot del programa, imenovanega rezidenčno avtorstvo MGL: mladi slovenski dramatiki pišejo besedila v sodelovanju z režiserjem, dramaturgom in drugimi člani ustvarjalne skupine bodoče uprizoritve. Nastajanje dramskega besedila je ciljno usmerjeno, dramatik pa je kot avtor vpet v uprizoritveni proces, ki se začne že pred prvo bralno vajo. Uprizoritev, katere premiera bo aprila 2020, bo režiral študent gledališke režije na AGRFT Jan Krmelj.
Repertoar Male scene se bo zaključil maja 2020 s prvo slovensko uprizoritvijo, ki bo nastala po filmskem scenariju 7 let. Avtor predloge José Cabeza je profesor scenaristike na Univerzi Rey Juan Carlos v Madridu. Netflixovi filmski uspešnici je sledilo že več gledaliških priredb. Igro s slovenskim naslovom Trije milijoni minut z elementi podjetniškega trilerja in kriminalne drame, ki se med mediacijo sprevržejo v napeto igro psihologij, bo na Mali sceni v prevodu Ignaca Focka režirala Barbara Hieng Samobor.
2B3EBBDB-E34F-43B6-A1C7-3C0479AEA91F
NO ZDAJ PA ABONMAJI:
Abonmaje za sezono 2019/2020 MGL vpisuje, kot vedno spomladi od 6. do 12. junija in jeseni od 2. do 13. septembra ter od 9. do 16. oktobra.
Abonma MGL vključuje šest predstav na Velikem odru in eno predstavo po izbiri na Mali sceni. Abonenti lahko izbirajo med osemnajstimi abonmaji MGL.
Abonma VEČ vključuje osem predstav na Velikem odru in eno predstavo po izbiri na Mali sceni.
Abonma NIKA vključuje deset predstav na Velikem odru in eno predstavo po izbiri na Mali sceni. Naročniki Dnevnika, Nedeljskega dnevnika in Razvedrila imajo pri abonmaju Nika poseben popust.
ŠTUDENTSKI abonma vključuje šest predstav na Velikem odru in eno predstavo po izbiri na Mali sceni. Študentom priporočamo abonmaje Študentski A, Študentski C in Radovedni.
DIJAŠKI abonma vključuje pet predstav na Velikem odru, eno predstavo po izbiri na Mali sceni in koncert z igralci MGL in študenti AGRFT v Kinu Šiška.
Abonma RADOVEDNI vključuje šest predstav na Velikem odru in eno predstavo po izbiri na Mali sceni. Posebnost tega abonmaja je vodeni pogovor z ustvarjalci po koncu predstave. Pričetek pogovorov oziroma predstav pri tem abonmaju bo ob 18. uri.
Abonma MAKSI – Kateri koli abonma MGL lahko dopolnite še s tremi predstavami na Mali sceni. Tako boste svoj osnovni abonma nadgradili v abonma Maksi, ki bo poleg šestih predstav na Velikem odru in ene predstave po izbiri na Mali sceni vključeval še tri premierne predstave na Mali sceni. V tem abonmaju si boste tako ogledali 10 predstav. Nadgrajeni del abonmaja (na Mali sceni) ne bo vezan na dan osnovnega abonmaja (nima stalnega dneva).
Takšna bo gledališka sezona 2019/2020 MGL. Zanimiva, raznovrstna, predvsem pa, kot vedno pravo duhovno dopolnilo za vse, ki jim kulturna hrana kaj pomeni. In ta bo, sodeč po predstavljenem raznovrstna in za vse okuse.Pripravila: /Alenka T. Seme/Foto: za MGL/Mare Vavpotič
IN ŠE DODATEK – DAN V SPOMIN NA GAŠPERJA TIČA
V ponedeljek, 18. junija, ob 19. uri bodo v MGL ob dnevu spomina na Gašperja prvič podelili nagrado Gašperja Tiča. Komisija v sestavi Ira Ratej, Matej Bogataj, Jaka Ivanc, Davor Herceg in Iva Krajnc Bagola je pregledala prispela libretistična dela, zmagovalca pa bo predstavila 18. junija 2019.
Ta dan bomo odigrali mjuzikel Addamsovi, predstava pa bo dobrodelna: izkupiček od prodanih vstopnic pa bodo namenili Zvezi prijateljev mladine Slovenije, natančneje za humanitarni program Pomežik soncu.

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s