Na velikem odru MGL premiera ene najpogosteje uprizarjanih Shakespearovih komedij Kakor vam drago

Ljubljana, 4. april 2024 – Danes, 4. aprila, ob 20. uri si bodo ljubitelji gledaliških predstav, vsaj tisti, ki so bodo uspeli zagotoviti vstopnice, lahko na Velikem odru Mesnega gledališča Ljubljana (MGL) deležni premierno ogledali ene najpogosteje uprizarjanih Shakespearovih komedij Kakor vam drago, tokrat pod režijsko taktirko Juša Zidarja.

Gre zaznano predstav v kateri se Shakespeare ukvarja z dvema nasprotujočima si svetovoma: z realnostjo in utopijo.

Dramaturginja Eva Mahkovic se je v svoji priredbi osredotočila na najkompleksnejšo Shakespearovo junakinjo Rozalindo in koncept romantične ljubezni. Scenografijo je zasnoval Branko Hojnik, kostumografijo pa Jelena Proković. Za zvočno kuliso so poskrbeli avtor glasbe Laren Polič Zdravič, oblikovalec zvoka Gašper Zidanič in lektorica Maja Cerar. Za likovno podobo uprizoritve sta poskrbela tudi oblikovalec svetlobe Andrej Koležnik in oblikovalka maske Anja Blagonja. Pri nastajanju uprizoritve sta sodelovali tudi asistentka kostumografke Saša Dragaš in asistentka scenografa Nika Curk.

Igrali bodo:  Lena Hribar Škrlec, Ajda Smrekar, Jana Zupančič, Tina Potočnik Vrhovnik, Filip Samobor, Filip Štepec, Matevž Sluga, Jaka Lah, Joseph Nzobandora – Jose in Primož Pirnat.

Cilj in hkrati imanentna vsebina vsake Shakespearove komedije – razplet, ki ga pričakujemo in se ga veselimo vso igro – je srečen konec, t. i. happy end. Happy end je ključno povezan s konceptom romantične ljubezni in množične poroke, temu cilju je podrejeno vse, vsebina in liki, v tem je Shakespearova komedija ekvivalent sodobni romantični komediji in enako nerealna. Kakšna je zgodba (zaradi podobnih naslovov jih pogosto zamenjujemo), ni tako pomembno – ponavadi je polna senzacionalističnih elementov, kot so brodolom, pobeg v gozd ali politične razprtije –, bistveno je, da se igra zaključi z veliko srečnimi pari.

Rozalinda, protagonistka komedije Kakor vam drago, je najkompleksnejša Shakespearova junakinja (v priredbi ves čas spremljamo njen notranji monolog). Je tista, ki med vsemi Shakespearovimi ženskimi liki izreče največ besed in ima nad svojo usodo do pravljičnega konca največ nadzora. Ali ima nadzor nad svojo usodo in (nepravljičnim) življenjem, ki ji ga sugerira industrija sreče, tudi sodobna Rozalinda, v družbi katere vstopamo v našo pravljico, je manj verjetno. Kakšen je tvoj happy end, če se ne zaljubiš? Ni ga./Objavo pripravila: Alenka T. Seme/Vir za objavo MGL/

Leave a Reply