EY Slovenija predstavlja peto knjigo o družinskem podjetništvu v Sloveniji

Mojca Emeršič, vodja družinskega podjetništva v EY Slovenija

EY Slovenija predstavlja deset novih uspešnih zgodb družinskih podjetij v Sloveniji. Od leta 2014 so v projektu slovenskega družinskega podjetništva javnosti predstavili že 50 družin, ki jih je družinska vez vodila do podjetniškega uspeha.

Družinska podjetja predstavljajo 83 % slovenskega gospodarstva. Tokratnih 10 podjetij, predstavljenih v peti knjigi, vrednost v gospodarstvu ustvarjajo na različnih poslovnih področjih, med njimi so proizvajalci otroške obutve, razvijalci programske opreme, proizvajalci čebelarske opreme, mikropivovarna, proizvajalci betonskih izdelkov, podjetja, ki se ukvarjajo z razrezom in distribucijo poboljšanih jekel, s predelavo plastičnih mas, prodajo tehničnih termoplastov, inovativno obdelavo kamna ter prodajo in servisiranjem tekstilnih strojev. V letošnjo izdajo so uvrščena družinska podjetja:

Družinska podjetja Agitavit Solutions, Damatech, Logar trade, Oblak Group

  • Agitavit Solutions;
  • Afit (nosilec blagovne znamke Ciciban);
  • Damatech;
  • Logar trade;
  • Marmor Hotavlje;
  • Oblak Group;
  • Pivovarna Pelicon;
  • Polycom Škofja Loka;
  • Rigo;
  • TERA Tolmin.

 

Zgodbe so v slovenski in angleški različici dostopne na spletni strani. Ob podpori Javne agencije SPIRIT je 200 kompletov knjig iz preteklih let dostopnih tudi v slovenskih knjižnicah, s čimer zbirka postaja del slovenske nacionalne identitete.

Zbirka knjig o družinskem podjetništvu 2014-2018

Struktura upravljanja družinskega podjetja

Na dogodku ob izidu knjige, so strokovnjaki s področja družinskega podjetništva v Sloveniji naslovili tudi izzive, s katerimi se ta podjetja soočajo. Z rastjo in razvojem družinskega podjetja, se namreč spreminja tudi njegovo upravljanje, ki se navadno iz manj formalnega, razvije v bolj formalno in organizirano. Tesno prepletanje poslovnih in družinskih odločitev se s tem loči v bolj opredeljena področja vodenja podjetja in področje urejanja zadev družine. »V naslednjem desetletju bodo številna družinska podjetja spremenila lastništvo, zato je ključno kdaj podjetja naredijo prehod na naslednjo stopnjo razvoja upravljanja. Številne izzive znotraj organizacije rešujejo z vzpostavitvijo internih organov upravljanja. To so specifični vidiki upravljanja v družinskih podjetjih, ki so v pomoč pri razmisleku in odločitvi, kako upravljanje prilagoditi spremembam, ki se odvijajo znotraj podjetja ali v poslovnem okolju izpostavlja Mojca Emeršič, vodja družinskega podjetništva v EY Slovenija.

 

Model upravljanja, ki družinska podjetja stabilizira pred potencialnimi notranjimi pretresi ob menjavi generacij in drugih večjih spremembah, je vzpostavitev družinskega upravljanja. Razmislijo lahko o naslednjih oblikah upravljanja:

Družinska podjetja Marmor Hotavlje, Pivovarna Pelicon, Polycom, Rigo, Tera Tolmin

  1. Družinski forumzdružuje vse družinske člane, in ima pregled nad glavnimi smernicami, postopki in spremembami družinske ustave.
  2. Družinski svetpovezuje od štiri do devet članov, ki povezujejo družino in vodstvo podjetja, družino pa podpirajo pri načrtovanju nasledstva, izobraževanju in pomagajo pri razreševanju morebitnih konfliktov ter vodijo pripravo družinske ustave oz. njene spremembe.
  3. Skupščina je skupina lastnikov podjetja in izključuje partnerje družinskih članov in družinske člane, ki nimajo v lasti deležev podjetja. Njihova glavna zadolžitev je predlaganje članov poslovodstva.
  4. Družinska uprava je upravljavsko telo sestavljeno samo iz družinskih članov, kjer se prepletata poslovno in družinsko upravljanje.
  5. Poslovna upravaje prav tako upravljavsko telo, ki ga sestavljajo tudi člani, ki niso del družine, v njihovem okviru pa se obravnavajo izključno poslovne teme.
  6. Svetovalna upravaobsega svetovanje poslovodstvu družbe in morebitnim drugim vodilnim strukturam, v katero so namensko vključeni svetovalci, ki pomagajo urejati prehod iz družinske v poslovno upravo.

 

Projekt družinskega podjetništva v 151 državah sveta
Več kot 80 % podjetij po vsem svetu je v družinski lasti, zato predstavljajo vodilno silo v svetovnem gospodarstvu. S projektom družinskega podjetništva EY Slovenija povezuje slovenske družinske podjetnike z dobrimi praksami v tujini ter promovira uspešna družinska podjetja znotraj svoje mreže, ki deluje v 151 državah sveta. Letos, 14. junija, je na svetovnem srečanju družinskega podjetništva v Monaku, ki ga organizira EY (Global Family Business Summit), slovensko podjetje Lumar prejelo nagrado odličnosti za družinsko podjetje.

 

O EY Družinskem podjetništvu  –  EY ima vodilno vlogo na trgu na področju svetovanja družinskim podjetjem. S skoraj stoletno tradicijo in obširnimi izkušnjami, razumemo edinstvene izzive s katerimi se družinska podjetja srečujejo in kako jih nasloviti. Ponujamo številne storitve, ki so ciljno usmerjene in prilagojene posameznem podjetju ter specifičnim zahtevam panoge v kateri deluje, z namenom podpore številnim generacijam v podjetju./LN

 

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s