2TIR: Čas je, da Slovenija EIB reče NE, in reče DA Kitajcem

Werner Hoyer, predsednik Evropske investicijske banke (EIB)

Evropska investicijska banka je danes, 29. januarja, po ogledu trase 2 TIRA »ugotovila«, da se zaveda strateškega pomena projekta, a je predsednik banke Werner Hoyer v Bruslju izpostavil dva izziva, ki sta pri odločanju o financiranju tega slovenskega infrastrukturnega projekta pomembna za EIB, in sicer: “konkurenca v regiji in izjemna tehnična ambicioznost”.

Kaj je s tem hotel povedati Hoyer z izrazom “konkurenca v regiji in izjemna tehnična ambicioznost” misli, da ve samo on. Ne! Vemo tudi mi, čeprav Nemec Hoyer zavija svoj besednjak tako, kot, da bi ta svoj pogled sporočal Butalcem Frana Milčinskega!

Ne, gospod Hoyer, nismo Butalci! Namreč nam je jasno, kaj pomeni vaš zavit (ne)odgovor »konkurenca v regiji«. Vemo pa tudi, da, ga velja razumeti, da naše naivne politike s Hrvati in Italijani spet peljete žejne preko vode, a tega gospod Hoyer nočete, izusti neposredno, ampak to opredelite z besedami “konkurenca v regiji in izjemna tehnična ambicioznost”.

Res pa je, da ni gospod  kriv gospod Hoyer, če nam po več kot 20 letih ni uspelo narediti pravega programa za izgradnjo le 27,1 km prepotrebnega drugega tira, medtem ko so jih nekateri medtem zgradili na tisoči kilometrov prog.

Violeta Bulc - evropska komisarka za mobilnost in promet

Ob tem je tudi res, da nam gospod Hoyer ni kriv, če v Bruslju sedeča evropska komisarka za promet ni storila nič (no, to je mimogrede Slovenka Violeta Bulc), da bi o našem projektu, drugem tiru, naši nesposobni politiki vsaj vedeli, a je ta sploh sestavni del evropskega transportnega koridorja ali ne.

Alenka Bratušek

Da imamo ministrico za infrastrukturo mag. Alenka Bratušek, ki javno nasprotuje sodelovanju Madžarske pri realizaciji te naložbe je znano, čeprav tako ona, kot njen šef Šarec (ta je še vedno tiho) ne vesta, od kod dobiti denar za izgradnjo drugega tira, posebej, če se po lobističnih pritiskih na Evropsko investicijsko banko, ta odloči, da ne bo sodelovala kot kreditodajalec pri izgradnji drugega tira. Da smo jasni, EIB, ne bi bila  darovalec denarja, ampak kreditodajalec.

 

 

Zato bi bil res skrajni čas, da se usedemo s Kitajci in z njimi zgradimo 2 TIR in to brez Evropskih sredstev. Rekli boste, kaj bo na to rekla EU. Ničesar ne sme reči, čisti nič!
Namreč, če so lahko Hrvati za svoj Pelješki most, od vrednosti projekta, ki naj bi vreden 420 milijonov evrov, od EU iz kohezijskih skladov dobili kar 357 milijonov evrov (most bo dolg 2,4 kilometra in visok 55 metrov) se res velja vprašati, kdo je tu nor in kdo je tu nesposoben.

Posebna dodatna razlaga ni potrebna, kako in kam piha veter iz Bruslja povezano z gradnjo drugega tira. Posebej zato ne, če vemo, da bodo Hrvatom most za podarjena EU sredstva gradili Kitajci. Torej, lahko naš “2 TIR” gradijo tudi nam, če bodo poslovnim odnosom s Kitajci stali slovenski davkoplačevalci in ne EU ali EIB.

Glede na stališče EIB je upati vsaj to, da se bo naša politika kot predstavnica nepomembne članice EU le odločila, da se za naš denar zgradi, več kot prepotreben drugi tir, ne glede na to, če ima ta “konkurenco v regiji in je izjemno tehnično ambiciozen”, kot pravi prvi mož EIB Werner Hoyer.

In še to! Skrajni čas je, da Slovenci začnemo izvajati svoje projekte brez takšnih kreditodajalcev,  kot je EIB in tako pokvarjeno lobistično politiko, kot vlada trenutno v EU, saj vedno vse plačamo sami./Pripravil: J. Temlin

 

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s