Ali pri Slovenskih železnicah imajo opremo, ki lahko prepreči izgubo življenj delavcev, ko ti opravljajo dela na tirih, po katerih vozijo vlaki?

Slovenija, 22. december 2023 – V najnovejši hudi železniški nesreči v Sloveniji dva mrtva in dva ranjena – vodstvo SŽ sumi na človeško napako, pa to res mora biti tako?

Medtem je vodstvo Slovenskih železnic izrazilo sume, da je šlo za človeško napako in v zvezi s tem že preverjajo posnete klice, med vpletenimi zaposlenimi.

Mislimo, da imajo prav na SŽ, ko sumijo na človeško napako, a da bi odkrili krivce, bi morebiti le morali pogledati v ogledalo. Saj ob obstoječi tehnologiji, ki jo uporabljajo sodobne železnice (beri normalne), se kaj takega ne bi moglo primeriti. Sodobne železnice, tudi nam sosednje, uporabljajo sodobne sisteme, ki varujejo delavce na progi. Sisteme, ki delavce nemudoma obvestijo o nevarnosti, kot je nenaden prihod vlaka!

ODGOVORNOST LEŽI NA SŽ

Če teh sistemov SŽ niso nabavile, ob tem, da so na voljo in v uporabi pri drugih evropskih železnicah, je to odgovornost Slovenskih železnic. In to teh, ki delujejo na enak način, kot so delovale 100 let nazaj. Za nas je to malomarnost, ki bi se morala kazensko preganjati. Saj SŽ niso storile vse kar bi lahko za varnost delavcev. Sedaj pa bodo to odgovornost poskusili prenesti na delavce, ki se morajo v 21.stoletju boriti z metodami iz 19.stoletja.

Vsaj dvema od teh se ne bo več treba boriti, saj ju ni več. A to Slovenskih železnic ne zanima toliko, da bi poskrbela za sodobno zaščito delavcev na progah! Tudi slovenska družba bo do naslednjega tedna že pozabila na njuno žrtev! Njune družine pa pač ne, namesto Božiča so dobile pogreb najbližjih.

Da, pa boste vedeli, v kako zaostali državi in družbi živimo, vam posredujemo nekaj podatkov in povezav na sodobne rešitve, ki varujejo življenje in zdravje delavcev na tirih. Če teh SŽ ne znajo vpeljati v vzdrževanje prog, jih ne potrebujemo in je bolje, da predamo proge v spet nazaj v upravljanje Avstrijcem. Lahko tudi Nemcem ali celo Kitajcem.

Upamo, da na SŽ vedo, kakšni varnostni sistemi obstajajo, in to že pred nami! Če so, potem se ve, da mora vodstvo SŽ takoj prevzeti moralna odgovornost. Če pa takšni ali podobnih naprav nimajo pa mora vodstvo SZ takoj odstopiti. Kaj sledi še ob tem v urejenih družbah pa se ve!

In zdaj še k sistemom (mi smo izbrali tri), ki so osnova varnosti ob delu na progah. No, mi smo izbrali tri, in sicer:

In zdaj še k sistemom (mi smo izbrali tri), ki so osnova varnosti ob delu na progah. No, mi smo izbrali tri, in sicer:

TRACK WATCH – Sistem Track-Watch® uporablja detektorje vlakov, nameščene na lokacijah na progi, ki so varno oddaljene od delovnega območja proge. Detektorji vlakov zaznajo prihajajoči železniški promet, ki sproži oddajanje signala “Alarm” nazaj na območje dela na progi. Na območju dela na progi je nameščena enota za opozorilni alarm ob progi in naprava TPASS®3 ali SuperCELL® SC500, ki jo nosi delavec na progi, ki z zvočnim in vizualnim opozorilom obvesti delovno ekipo, da se približuje železniški promet.

https://www.graceindustries.com/…/rail…/track-watch/….

INTELLIGENCE ON WHEELS – Zaradi potencialno dolge zavorne poti bližajočih se vlakov je vsaj enako pomembno, da se delavca na progi opozori na bližajoči se vlak, saj lahko delavec na progi običajno veliko hitreje odpravi morebitno nevarnost.

Na ta način bomo z novo tehnologijo izboljšali obstoječe železniške varnostne sisteme in povečali splošno varnost obratovanja.

Naša aplikacija za zaščito delavcev na progi je bila nedavno nagrajena kot zmagovalec natečaja za aplikacije na konferenci IEEE Vehicular Networking Conference (VNC 2016).

ACTIA – AFCEASY – Sistem SAFeasy200, ki je popolnoma brezžičen in ima certifikat SIL 4, deluje z do 30 zvočnimi in vizualnimi opozorilnimi napravami (ASL), ki jih upravlja osrednja opozorilna enota (CA), zato lahko pokriva več sto metrov dolga delovišča.

https://railway.actia.com/…/trackside-safety-systems/

In še to! Ali imajo pri Slovenskih železnicah opremo, ki bi lahko preprečila izgubo življenj njihovih delavcev, pa bi morali vedeti tudi tam, kjer zdaj sedi znamenita infrastrukturna ministrica mag. Alenka Bratušek./Objavo pripravi: M. L/Fotografija vlaka le ponazoritvena/

Leave a Reply